Čo je to cashback a ako funguje?
Nakupovanie online je dnes hitom. Dokonca aj tí, ktorí sa jej roky bránili, k nej skĺzli. Pandémia koronavírusu však jasne ukázala, aký bude budúci trend. Keď ide o online predaj, väčšina ľudí sa pýta, či sa dá nejako ušetriť. Veď keď platíme v kamenných obchodoch, získavame body alebo nálepky, za ktoré si potom môžeme kúpiť niečo lepšie alebo získať darček zadarmo. V online svete existuje tzv. cashback.
Čo je to cashback?
Najmä pre mladšiu generáciu je cashback známym pojmom. Používajú ho možno už od prvého nákupu na internete. Existujú však aj jednotlivci, ktorí s tým zatiaľ nemajú žiadne skúsenosti.
Oficiálna definícia hovorí, že ide o jednu z možností, ako získať niekoľko percent späť z úspešne dokončeného nákupu. Ak sa zaregistrujete ako zákazník na portáli cashback a potom zadáte objednávku v partnerskom e-shope, môžete získať až desať percent z ceny objednávky späť. Keď dosiahnete určitú minimálnu sumu, môžete si ju uplatniť späť na svoj bankový účet.
Nulové nákupné obmedzenia
Bolo by nesprávne predpokladať, že cashback má akýkoľvek vplyv na vaše nakupovanie. Nie, nie je. Pri cashbacku nakupujete ako zvyčajne, cashbackový portál len sčíta získané percentá, ktoré potom prevediete na svoj bankový účet, ako už bolo spomenuté.
Výhoda pre všetky strany
Cashback je skvelým dôvodom, prečo by mali zákazníci, ktorí uprednostňujú nakupovanie online, prikývnuť na cashback. Vyvstáva však otázka, prečo sa do toho púšťajú internetové obchody? Koniec koncov, o percento, ktoré získajú späť, znižujú svoje celkové zisky, však?
Ak sa na to pozrieme z marketingového hľadiska, je to úplne logický a výhodný krok. E-shop potrebuje zákazníkov, aby mohol fungovať. A keďže konkurencia na trhu je obrovská, musia ponúkať viac ako ostatní. A vrátenie peňazí sa zdá byť skvelým spôsobom, keďže prinesie veľa nových kupujúcich.
Ako funguje vrátenie peňazí
Ako už bolo spomenuté, vrátenie peňazí je výhodné pre obe strany. Kým e-shop láka nových zákazníkov vďaka možnosti získať späť časť utŕženej sumy a cashback portál z toho má určité provízie, nakupujúci sa tešia z úspor.
E-shop nemusí dať závratnú sumu peňazí navyše. Zvyčajne klesnú o desať percent a cashback portál si percento rozdelí na polovicu. Päť percent si ponecháva ako províziu, päť percent získava späť od zákazníka. Nehovoríme teda o ničom inom ako o rozdeľovaní provízií e-shopu, hovoríme teda o forme affiliate marketingu.
Pre české a zahraničné e-shopy
Cashback je osvedčená metóda a forma affiliate marketingu, ktorá funguje nielen u nás, ale aj v zahraničí. S vrátením provízie sa môžete stretnúť pri nakupovaní v domácich e-shopoch a pri výbere tovaru na zahraničných webových stránkach.